De techniek van LoJack is uniek in de Benelux. De techniek van LoJack Benelux bestaat uit twee helften: (1) de infrastructuur van het radionetwerk en (2) het LoJack systeem in voertuigen.

De infrastructuur van het landelijke radionetwerk bestaat uit zenders op grote hoogte, die door het gehele land zijn geïnstalleerd (bijvoorbeeld in de toren van Lopik). Deze zenders zenden op de eigen LoJack radiofrequentie commando's naar de LoJack systemen in de voertuigen, en ontvangen berichten van de voertuigen. Uniek aan de infrastructuur is dat LoJack Benelux de enige leverancier van alarmsystemen is, die niet op basis van een GSM netwerk (van KPN of Vodafone) werkt, maar op basis van een eigen radionetwerk met een eigen frequentie. Het grote voordeel hiervan is dat het netwerk niet gevoelig is voor GSM/GPS-jammers, die vaak worden gebruikt door professionele dieven. Daarnaast is de frequentie geschikt om door beton, gebouwen en staal te zenden. Uniek aan de systemen is de automotive industriële kwaliteit hiervan. De LoJack systemen voor installatie in voertuigen (VLU7-SP en VLU7-VP) worden wereldwijd geleverd door de lokale LoJack licenties. De eindklant profiteert zo van worldclass engineering en het bijbehorende schaalvoordeel. Het systeem beschikt over alle relevante keuringen (RoHS, REACH, CE), heeft een beschermingsfactor IP66 tegen stof en water en is operationeel binnen een temperatuurbereik van -40˚ tot +85˚.

De radiofrequentie waarop het LoJack systeem werkt is in geheel Europa gelijk. Dit maakt het mogelijk om ook voertuigen op te sporen die zich buiten de landsgrenzen bevinden. Meer informatie hierover kunt u vinden op de pagina over de internationale associatie ETNA. In Nederland heeft LoJack Benelux een vergunning om gebruik te mogen maken van de frequentie verkregen van Agentschap Telecom. In België is eenzelfde vergunning afgegeven door het Belgisch Instituut voor Postdiensten en Telecommunicatie.